äppelkyla och snabbkaffe


jag har äppelkalla kinder
för jag har vandrat runt världen
i tio-minus gnistrande sol

nu gör jag snabbkaffe
mamma-kaffe
redcup nescafe- kaffe

'känns det inte fint att jag ärvt ditt kaffeberoende? att vi liksom har det gemensamt du och jag, mamma?' frågar jag glatt med munnen full av aladdinchoklad
vid köksbordet dagen innan dopparedan
mamma tycker inte att det är lika fint som jag kanske
men håller med som hon alltid gör när hon hör att jag låter lycklig

joo, katarina, jättefint är det, svarar hon
mm, svarar jag belåtet

och tinar upp lite lagom
efter att ha gått runt jordklotet och tillbaka
driven av rastlöshet som alltid
precis som pappa
vars rastlöshet drev honom till en ensam stuga i skåne

kaffeberoende från mamma
rastlöshet från pappa

jag ringer och frågar om hjälp med kameran
då hör jag hur han ler bakom telefonluren


Kommentarer
Postat av: a

pretty

2009-12-30 @ 19:05:16
Postat av: challan

väldigt fint skrivet!

2010-01-01 @ 20:01:08
URL: http://challan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0