jag går hellre sönder ensam än inte alls


det känns som att jag nyss exploderade sönder
litegrann
jag kan inte hantera hans namn
någonsin

jag började desperat rafsa efter cigaretter
eller liknande
nånting att hålla i
men eftersom jag har absolut ingenting här
där jag sitter en onsdagsmorgon i mitt öppna kontorslandskap
så gömde jag mig på toaletten en stund
satt

och tänkte att om man kunde ta en paus från livet så skulle jag ta det nu
jag kan inte hantera att han existerar
någonstans där jag inte är

jag verkar visst slänga ut all min kärlek
överallt just nu
det går inte vidare bra med det

min lägenhet är bortom all räddning
och igår drack jag äppelvin och åt pepparkakor
till middag
sen försökte jag förklara för alla
men ingen förstod

jag antar att man brinner ensam
imorse vaknade jag törstig
disken är fortfarande odiskad
och jag kan inte hantera hans namn

jag måste göra en stor jävla hämndaktion mot hela världen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0