bortom verkligheten


när det känns extra svårt låtsas jag att jag egentligen är en sårad prinsessa
en vacker krigarprinsessa som slagits i något ärofullt krig
som stod längst fram med svärdet höjt till anfall
den starkaste krigarprinsessa någon någonsin mött
och den modigasrte

och jag låtsas att min kropp egentligen är sårad av alltför många knivhugg
så att den måste ligga alldeles,alldeles stilla
för att läka samman igen

och alla som försiktigt stryker mig över pannan
fladdrar förbi i utkanten av rummet
som viskar oroligt
egentligen är fyllda av en otrolig beundran
för den fantastiska kämpe som stillatigande uthärdar sina smärtor

att det är rödblont lockigt hår som sveper över kudden
och att jag egentligen är det vackraste någon sett
trots att mina ögon bara kan se på
den stiliga prinsen
som aldrig viker från min sida

fulla av beundran för den sårade prinsessan
väntar världen andaktigt
någon modigare har de aldrig sett
vilken kämpe
vilken kämpe hon är den där krigarprinsessan

- - - - - - - -



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0