kakan och regnet

min mamma sa att regnet skulle komma till helgen
jag väntar på det
på att få andas
jag kvävs av denna tryckande hetta
den finns överallt
smiter in i alla vrår fyller upp och stjäl syret

igår drack jag en hel flaska rödvin
och blev alldeles ensamt fjortonår och jättefull
fast med andra i en park
ungaungaunga jag försökte knappt vara politisk korrekt
men det räckte till ändå

kakan
blev jag till slut
mitt eget smeknamn
nästan lite kärleksfullt

för jag inte kunde hålla tyst
orden bara sipprade ur mig
men jag fanns i alla fall

sen gick jag hem när han ropade efter mig
på utestället
där han drack öl med de andra
kakan, ska du gå nu?
kakan, kakan!

jag gick hem och vinglade knappt och såg mig inte om
låste dörren noggrant
tur att jag flyttat hemifrån för sju år sedan tänkte jag

sen kräktes jag massa gånger över toaletten och lade mig naken i en alldeles för varm säng

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0