någon annans historia

( åh, jag vill så gärna ha fler vardagshistorier. alldeles jättekorta eller långa eller bara några ord. fula och dumma eller lågmälda, dumdristiga, högljudda eller absolut ingenting. så länge det är era. här är den första. den gör mig varm i kroppen.)

jag målar mina stolar vita, röker inomhus å dricker vin, lyssnar på helgi, funderar ensam, smilar för mig själv, dansar någon vals framför spegeln, får vita händer, blir sur över sms, nöjer mig, spräcker någon finne, tänker på dig, har någon geleaktig smörja i nyllet, äter popkornkärnor, byter till feist, går och tänder ett ljus, tänder två, tar på mig lite rött läppstift, tar ett kort, tar bort kortet, luktar på mina rosor, läser bloggen, kollar fejset, muttrar. Återvänder förnöjt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0