återvinn: för alexander


 en ung kille springer (för sitt liv) nedför gatan i stockholm

- du är så frånvarande

- nej

han håller någonting rött i handen, väjer för bilarna, springer snabbt (för sitt liv)

- jag blir orolig för dig

- bli inte det

han jagas av tre vakter, i rad springer de efter honom, de skriker, högt

(- omtänksamma ögon)

(- tittar ner i bordet)

stanna vrålar vakterna. högt, de har batonger i händerna, alla tre

(-omtänksamma ögon)

(- tittar ner i bordet)

killen springer, vakterna jagar, alla tre har batonger i händerna, de skriker efter honom, vrålar, stanna

(- papperslapp. jag var tvungen att gå nu.)

(- inget avsked. inget hejdå. det är kallt att gå.)

killen springer, jagas av tre vakter. de är stora, han är liten, jag hoppas att han hinner undan

(-omtänksamma ögon)

(- tittar ner i bordet.)

vakterna knapar in på honom, alla tre har batonger i händerna

jag hoppas att han hinner undan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0