I Uppsala

kissar vi i mörkret. ulrikas speciallampa pajar tidigt första kvällen, ingen vet hur man byter det som inte ens är vanliga glödlampor. vi får nöja oss med en strimma ljus som smiter igenom vid dörren. 

eller så kissar vi med öppen dörr. sex tjejer. det blir många rumpor. lotta har resignerat gett upp sin fobi för allt skvalande och reagerar knappt när hon möter challans glada ansikte som kikar fram i dörröppningen.

 jag stänger dörren ibland. för att visa lite respekt mot stackars lotta som får gå emot sina naturliga instinkter väl många gånger.

 annars gör jag för starkt kaffe. så det mest blir en tjäraklump längst nere i muggen. frågar maria om hon vill ha på morgonen, hon är tveksam om hon klarar av att dricka mitt hopkok. jag bedyrar att jag denna gång ska lyckas göra kaffe som går att dricka. 

sedan koncentrerar jag mig nåt oerhört för att inte överdosera igen. det är lite svårt men jag lycka ganska bra ändå.

 vi dricker ur ulrikas röd-vit-prickiga muggar vid frukostbordet. jag blir tidig-morgon-lycklig när jag får dricka kaffe i morgonljusstrimmorna och samtala lite tyst innan dagen egentligen satt igång. 

då tänker jag att allt ordnar sig. att det kommer bli bättre än bara bra. 

nu hörs det dåliga skämt från vardagsrummet. 'jag brukar kalla canoderm (special hudkräm reds. anm) för canosperm' hojtar challan glatt under täcket. sen orkar inte ens hon skratta åt sitt eget skämt. det är lite för tidigt. 

nu ska jag försöka publicera det här. ulrika snor hennes grannes trådlösa internet. det finns en chans att allt försvinner. livet är spännande.

Kommentarer
Postat av: Emma Damm

Kika gärna in på min konstnärsblogg. Jag postar bland annat olika kändisporträtt och säljer även egendesignade linnen :-)

2009-05-02 @ 09:19:38
URL: http://emmadamm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0