uppdatering: har gjort kaffe och en plan för livet


nu har jag förklarat för jonathan att lucky strike-cigaretter är vegancigg för att klistret som håller ihop dem inte innehåller malda djurrester
är det därför du köpte dem, svarade han, jag trodde det var för din rock'n'roll stil
mja
säger jag och pillrar upp snusen jag kastat i papperskorgen
kanske lite för det med
men det är ju inte sånt man säger
(nää)

sen sätter jag mig och lindar in mitt leende ett tag
och gör en plan för livet
i en wordfil
saker-jag-vill-göra-innan-30.doc

häller upp rödvin
och tänker
att det går nog att ordna

fucks sejk
det här går nog att ordna

nu går jag och min fettiga lugg, min alldeles för urringade tröja och mina rosa strumpor
och firar valborg en stund
ta hand om er

Kommentarer
Postat av: A

Kulkulkul! Har också fastnat för det där med listor. T ex saker jag kan göra nu när jag inte är ihop med exet och jag har faktiskt betat av endel på min lista som innehåller allt från att skaffa barn och jobba utomlands till att klippa håret och laga trasiga kläder. Får jag läsa din får du läsa min! kram

2010-05-01 @ 01:41:10
Postat av: katarina

åh, va roligt. jag har precis börjat så det står inte mycket nu. men jag kan definitivt behöva mer inspiration. nu står det - skaffa katt, skaffa tatuering, spela i ett band (haha, det sista kan jag stryka). Sen har jag en lista på saker jag vill göra i livet i allmänhet, den är längre (man vill ju bara skriva ned de man verkligen klarar av innan man är 30)Jag ska jobba vidare, sen kan vi ta en kväll med mycket vin och diskutera vidare! kram.

2010-05-01 @ 10:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0