om nörderi och respekt


så har jag då spenderat ungefär en åttondel av min arbetstid
till att registrera mig på ett broder daniel formun på internet

eftersom jag har övergett idéen om att bli socialt missanpassad och börja lajva
funderar jag istället på att med stolthet vända samhället ryggen
och istället spendera all min tid åt att citera broder daniel-texter
och diskutera om de någonin kommer återförenas igen

jag har nämligen alltid önskat mig en plats
i ett tätt sammanslutet nördgäng
där alla delar en passion
och all ens identitet är knuten till, ja, skapad av
denna passion
ensamma tillsammans liksom

det är därför jag alltid blir lite avis
när man tittar på amerikanska collegefilmer
och de porträtterar nördgänget
där de leker med star wars-svärd eller klär ut sig till sagan om ringen figurer
för att det verkar så självklart
så litet
men ändå så grundläggande tryggt
som att alla vet ramarna
för gemenskapen
och ingen lämnar den
det är fint nånstans tycker jag

och även om jag är svindålig på allt vad
star wars och sagan om ringen och lajvande heter
så kan jag minsann tillräckligt om broder daniel
för att platsa i vilken svartsminkad stjärnbeströdd grupp som helst

och tänk när jag berättar om vad som hände den gången jag träffade henrik
på efterfesten efter KB i Malmö
vilken storögd, fullständigt hängiven respekt jag skulle få
jag kunde berätta historien om och om igen
och till slut
skulle jag bli drottning av allt broder daniel-nörderi!

åh
vilken fantastisk framtid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0