bara för er


jag tänker när jag öppnar bloggen
att om det vore nån som slaviskt följde denna
så vore det synd om den
så ser jag att ni är tre tappra stackare
så för er!
(jag älskar er obehindrat)

det mest självklara att börja konstatera
är att jag är utan internet
och att det dröjer några dagar till innan det är ordnat
det andra är att jag var snygg på jobbet nästan hela förra veckan
fast inte idag
nu ser jag mer ut som nåt som precis trillat ur sängen
hela jag är lite halvhjärtad liksom
håret halvt uppsatt, maskara på ena ögat
till och med den randiga jätte-tshirt jag lyckats slänga över mig
är misstänkt likt ett nattlinne om man tittar lite fort

i alla fall
stockholm är terrorhotat
och jag tänker att det var väl en fantastiskt tajming jag hade som lyckades flytta upp precis till det
och förlustar mig
bara därför
i gamla,omöjliga,patetiska kärlekshistorier
ska jag ändå dö
gör det ju inte så mycket skillnad
att jag vägrar att försonas
med historien

åh, ge mig magi
ge mig stjärnhimlar och explosioner
och någon som gör
att det slår
det där gamla hjärtat
sådär vid första anblicken
så att det gör ont
så att jag längtar igen

ah, det är för oanvänt nu
det där som visst ska ge en liv

youtube vägrar att fungera och det är för sent
så adjö kära ni
jag ska bli bättre
bara för er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0