för att det är något vi måste tro på

vet ni vad

det blir inga fler lögner
för jag lovade det
när jag grät på golvet i min mammas sovrum

det räcker nu

och fan jävlar
vad fullständigt livrädd man kan bli då
men inte jag
längre

så jag kan berätta att
jag skriver till någon och önskade att det var riktiga brev
att jag satt utanför min lågstadieskola och åt korv med en människa jag inte känner klockan fyra imorse när gatljusen släcktes
och att vi har grillat härhemma fast vi är ganska värdelösa på det allihopa
och att vi blev bjudna på rosévin igår kväll och för det tvingades min kompis lyssna på en kille som bara pratade om trav i två timmar
och att jag tog en serie bilder på min syster när hon gapskrattar
och att vi alla tre dansade regndansen på gräset utanför lägenheten imorse
och att jag aldrig känt mig lika bra som henne

så jag kan berätta att jag inte tänker förlora
han som jag kallar för lejonhjärta
och att jag alltid kommer att vara kär i någon från dalarna
och att jag letar information om någon som jag hoppas kan ta över

och just för att det inte finns några lögner längre
kan jag säga
att det är för sanningen ni läser
för att någon måste berätta den också

nu måste jag gå
jag är sen till ett nattbad
ta hand om er är ni snälla

Kommentarer
Postat av: a

puss

2010-07-23 @ 10:43:48
Postat av: m

kärlek från norrland..

2010-07-23 @ 12:31:03
Postat av: katarina

tack söta rara ni

2010-07-23 @ 18:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0