men jag har i alla fall blåare ögon än aldrig nånsin tidigare och är greklands-semester-brun


tänk när jag bor här
utropar jag
och slår ut armarna mot den ljumma stockholmsnatten

jag och c vandrar på gatorna
hämtar mod på en lekplats
köper glass på seven eleven
dricker öl på en bar
med runda, röda lampor hängande från taket

jag kan fan inte bo här
säger c nästa dag
jag skulle ruinera mig direkt
hon flyttar om i kassarna fyllda med
sommarklänningar
väskor
solglasögon
örhängen
och en matta fån 60-talet i grälla färger

jag är trött på tunnelbanan
och lite avundsjuk på
hur överjordiskt vacker hon är mitt emot mig

min lugg är för kort
och sned
och inte fan har jag någonsin varit överjordiskt vacker
tänker jag på när jag tittar på mig själv i rutan

det är dumt
att vara avundsjuk
säger jag till henne på madrassen
men jag är det ändå
nu är det över säger jag
okej, svarar hon
sen tar jag kort på våra ben mot fönstret
det blir fint

imorse
gick solen upp
och vi stod på en båt
och dricker öl
jag plirar mot han mittemot
han har bruna ögon
och ett vackert leende
jag håller honom på halster

och jag tänker
att även om min lugg är alldeles för kort
och jag kanske är bara lite för tjock
så har jag i alla fall
de blåaste ögonen
och jag är pepparkaksbrun
precis som efter en Greklands-semester
och det behövs ju någon
som också berättar
historierna om allt som inte är så perfekt

sen kysser jag honom
han smakar öl





Kommentarer
Postat av: challan som sket i brallan

åå fy fan vad brabrabra. älskar dig.

2010-07-18 @ 17:04:19
URL: http://challan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0