från en sjuksäng

jag ligger hemma och är magsjuk
andra dagen nu
och magsjuka som är den allra värsta sjukan

min mamma säger att jag ska dricka avslagen coca-cola
precis som min pappa en gång köpte till mig i kiosken
när jag låg hemma och kräktes
och jag blev så förvånad då
över den plötsliga ömheten
att jag genast blev lite bättre

nu ligger jag istället här mellan alldeles-för-varma-solkiga-lakan
och knöliga kuddar
jag gråter en skvätt för att det är så sorgligt att ligga sjuk alldeles ensam
sedan sätter jag på vi på saltkråkan
och somnar lagom tills dess att tjorven jagar smugglare på harskär

men det var igår

nu har jag fil och sockerkaka och bubbelvatten hemma
och utanför fönstret har de precis klippt gräset
så det doftar alldeles nyklippt in till mig
har bytt till rena, kalla lakan
och ska byta till ronja i cd-spelaren

för övrigt så kan jag berätta att vuxna tjorven jobbar som reseledare i turkiet
jag och viktor träffade henne när vi var på sista-minuten resa i världens chartrigaste stad
hon är smal numera



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0