om det här med att dejta

jag berättar för min jobbarkompis
om den där andra dejten
med han med det vackra leendet
då jag började gråta efter för mycket rödvin
smetade mascara på hans t-shirt
skällde ut honom pga ett missförtsånd
och somnade i hans soffa

jag berättar för min jobbarkompis
att efter det
lånade han mig sin mössa
och följde mig hem
ringde dagen efter
för att se hur jag mådde

för fan, vrålar hon från andra sidan kontorslandskapet
hörde han av sig efter allt det där?!

ja, svarar jag
hade inte riktigt funderat över det
men
är det inte så
alla gör när de är på en andra dejt?

Kommentarer
Postat av: a

Jag tycker det låter helt fantastiskt! Precis livet när det är som bäst!

2010-11-06 @ 12:58:44
Postat av: katarina

och det är därför som jag tycker så mycket om dig!

2010-11-06 @ 20:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0