på min systers randiga köksmatta lever jag


just nu sovar jag i köket hos min syster
på den randiga köksmattan
på madrassen som låg i hennes tonårssäng
den är blåvit med mystiska fläckar
den jag släpar fram och tillbaka varje morgon och kväll
för jag orkar inte bråka
inte utan en flyktväg

på kvällen när jag vill sova och hon envisas med att titta på tv med alldeles för högt ljud
och jag tänker att precis, precis såhär var det när jag var liten
när jag ropade till dem att sänka ljudet
när jag låg nerbäddad i underslafen i sommarstugan
och de satt uppe och tittade på deras jävla tv-program
och alla ljuden blev dubbelt så höga inne hos mig
och jag kändes det som att jag skulle sprängas inifrån

när det är precis som då
tänker jag på hur det kommer lysa när jag satt upp belysningen i julgranen inne i vardagsrummet
i min lägenhet och allt annat är nersläckt och jag ligger nerbäddad i min säng och allt är varmt och tyst
då kan jag andas igen

men mycket mer klarar jag inte
en natt till
sen driver jag runt på gatorna istället

nåväl
god natt på er


Kommentarer
Postat av: em!

men fine! vad glad jag blir. din blogg är värd minst 100 den med!

2010-11-24 @ 20:01:15
URL: http://[email protected]
Postat av: Josefin

Jag saknar dig finaste Katarina. Och tänker ungefär varje dag att jag ska ringa dig. Trots att jag inte gör det...jag dör lite på all packning och renovering nu, så jag får återkomma när jag lever igen. Idag har jag tagit semester = packningsdag... Puss!

2010-11-26 @ 10:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0