uppdatering: snöfall och flyttlådor


den första snön föll i norrköping under gårdagsnatten
romantisk som jag är hade jag ställt klockan för att inte missa en vintervit natt
men när jag staplade fram till fönstret vid fyratiden i ett alltför kort nattlinne och inga glasögon så frös jag mest om fötterna och konstaterade snabbt att det bara var nattlampan hos grannen mittemot som lös
sedan vaknade jag till det omisskänneliga skrapande ljudet av snöskottning på innergården
en ganska så vit värld där utanför
och som alltid var det lite magiskt

annars så grät jag inför chefen för sådär tredje gången
när jag fick fint beröm och han till slut erkände att han gjorde fel den där gången när vi träffades första gången och han drog upp skit som jag inte orsakat
vid det här laget var både han och jag vana vid mitt beteende så det väckte inte så mycket uppmärksamhet
så fick jag en enorm bukett och avtackning på onsdagsmötet och bjöd in alla att hälsa på mig i stockholm

för övrigt så består mitt hem av alldeles för få flyttkartonger om man tänker på att jag bara har några dagar kvar
men jag bidar tid och tänker att det ordnar jag till helgen
har dock fattat moget och planerat beslut om att bara äta på papperstallrikar hädanefter och hålla mig till en strikt diet av couscous och köttbullar för det är den enda mat jag inte gett bort ännu
ja, förutom kaffet då såklart

alla frågar mig dagligen om hur det går, hur det blivit med lägenheten och hur jag känner inför flytten
till de jag känner väl säger jag mest att jag är så trött på att tänka på flytten att jag vill lägga mig ner i fosterställning och gråta bara jag hör något som har med det att göra
till de jag inte känner så väl säger jag att jag inte ännu vet hur det går med lägenheten, att visst, det ska bli spännande att flytta men att jag inte riktigt förstått det ännu och så tackar jag för lyckönskningarna jag får
de är rara ändå
alla på jobbet

och det är sant det mesta även mitt mer korrekta svar
och faktiskt känner jag nu
att det kommer bli riktigt bra det här
det liksom pirrar lite skönt i hela mig
det är liksom lite magiskt alltihop för en stund






Kommentarer
Postat av: bella

jag vill kunna skriva som du. helt fantastiskt:

"sedan vaknade jag till det omisskänneliga skrapande ljudet av snöskottning på innergården

en ganska så vit värld där utanför

och som alltid var det lite magiskt"

2010-11-20 @ 12:27:59
URL: http://thirteenseven.blogg.se/
Postat av: katarina

bella. du är så rar att jag blir helt lycklig. tack.va fint det är att nån därute gillar det och att det jag skriver existerar för någon annan. det är så fantastiskt tycker jag.



jag tycker för övrigt inte att du ska skriva som mig. för jag har läst din blogg och du ska skriva precis som du. för du är hemskt duktig. men tack. igen. så fint att du ville läsa.

2010-11-20 @ 20:25:05
URL: http://babyyourelemoninmyeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0